Eerste dag en meer - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Kiki Boot - WaarBenJij.nu Eerste dag en meer - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Kiki Boot - WaarBenJij.nu

Eerste dag en meer

Blijf op de hoogte en volg Kiki

26 Juni 2015 | Verenigde Staten, Brooklyn

New york, new york!

Mijn reis begint al top door een plotselinge upgrade naar de business class. Normaal gesproken passen er 3 mensen (of 1 dikke amerikaan) op de plek die ik nu lekker alleen voor mij heb. De 8 uur vlogen voorbij aangezien ik me prima kon vermaken met alle high tech knopjes die mijn stoel in de meest creatieve posities kon zetten.

Op zoek naar mijn eerste verblijfplaats merkte ik al dat de mensen hier super vriendelijk en behulpzaam zijn, daar kan Nederland nog wat van leren! Het huisje waar ik nu zit is klein, maar erg gezellig. Ik voel me er meteen thuis door alle troepjes, frutseltjes, plantjes, zelfgemaakte schilderijtjes etc.

De eerste dag besloot ik meteen actief te beginnen (mede door mijn jetleg aangezien ik elke dag om 5.00u wakker word..) en ben ik de buurt in mijn fancy hardloopoutfit gaat verkennen. Echter niet bij nagedacht dat er bij elke avenue een verkeerslicht staat en dus werd gedwongen om een soort intervalparcour te doen.. Samen met mijn geweldige richtingsgevoel heb ik minstens 2 uur door de buurt gerend/gelopen. Erg leuk om te zien hoe de gezinnetjes in Brooklyn lekker in hun portieken zitten te zonnen en de kinderen in de schoolbussen proppen.

Na mijn verkenningstocht ben ik mijn eerste dansles gaan volgen bij Floor Friends. Een 2 uur durende workshop flying low van Elia Mrak, een geweldig inspirerende docent. Dankzij het Corrie Hartong fonds kan ik naast mijn cursus nog veel meer workshops en masterclasses volgen om ervaringen op te doen en mijn visie verder te ontwikkelen.

En alsof dit nog niet genoeg actie was, ben ik daarna met mijn Australische kamergenootje lopend naar de botanische tuinen van Brooklyn gegaan. Prachtig! Wel een raar idee dat deze plek vol natuur/rust/vrede midden in zo'n hectische stad ligt. Toen we net op het punt stonden om weer een uur terug te lopen, kwamen toevallig bij een festivalterrein 'Celebrate Brooklyn'. Daar heb ik de dag heerlijk afgesloten met goede muziek en een heerlijk (illegaal: foei kiki is nog geen 21) biertje.

Vandaag ga ik weer naar de workshop van Elia Mrak. Lekker 2 uur lang nonstop ontdekken, rollen, springen, vallen, dansen en in de knoop raken. Lucky lucky me! Vanavond treden een paar dansers die ik heb ontmoet op in Bryant park, voor het eerst kijken naar een echte New Yorkse show! Onder andere flying low en cunningham, ik ben beniewd!


liefs



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Brooklyn

NYC

.

Recente Reisverslagen:

20 Juli 2015

Vrijheid Blijheid

15 Juli 2015

Komt u maar

12 Juli 2015

Coney Island

07 Juli 2015

7th of july

26 Juni 2015

Eerste dag en meer
Kiki

Actief sinds 24 Juni 2015
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 2167

Voorgaande reizen:

24 Juni 2015 - 29 Juli 2015

NYC

Landen bezocht: