Vrijheid Blijheid - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Kiki Boot - WaarBenJij.nu Vrijheid Blijheid - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Kiki Boot - WaarBenJij.nu

Vrijheid Blijheid

Blijf op de hoogte en volg Kiki

20 Juli 2015 | Verenigde Staten, New York

Bijna een week geleden ontving ik mijn certificaat voor de Simonson method of teaching. Raar gevoel om zo'n intensief programma nu alweer af te sluiten! Ik heb een heel fijn interview gehouden met lynn, de grondlegger van de techniek. Hierin heb ik veel geleerd over de persoonlijke gedachtes achter de keuzes die er in de Simonsontechniek worden gemaakt.

Ook hebben we het erover gehad hoe ik deze techniek verder kan ontwikkelen in mijn eigen lichaam, en dan natuurlijk de vertaling maken naar het Nederlandse werkveld. Voordat ik dit ga doen wil ik mij wel nog verder verdiepen in de uitvoering van deze techniek, omdat ik relatief nog weinig ervaring heb. Helaas is dit lastig omdat er in Nederland, voor zover ik weet, geen Simonsonteachers actief zijn. Lynn heeft voorgesteld dat ik in April naar Parijs kom om haar te assisteren en lessen te volgen. Ook kan ik ervoor kiezen om in die periode een aantal privates te doen met lynn, om misschien de volgende degree te halen. (intermediate)

Na dinsdag heb ik veel vrije tijd gehad om lekker te doen waar ik zin in had, en wat ik nog wilde doen voor mijn onderzoek. Ik heb lessen gevolgd van Laurie Devito en Katiti King. Beide erg inspirerend, goede simonsonteachers maar toch beide een sprekende individualiteit.

Ook heb ik een hele interessante workshop gevolgd van oud NDT danser Jon Ole Olstad. Een prachtige danser die een workshop gaf over compositie, improvisatie en een stukje choreografie.

Een van de meest bijzondere ervaringen is toch wel het yoga-avontuur. Rob en ik kregen ergens een kaartje voor een gratis yoga les bij Lyons den yoga. Een chique studio met heated yoga. Daarna ontmoette we een enthousiaste man en hebben we leuk gepraat. Hij nodigde ons op zijn kosten uit om een andere les te volgen. We hebben dit aanbod aangenomen en de les power yoga flow meegedaan. Fysiek erg uitdagend, vooral omdat het erg heet is. Daarna hebben we weer leuk gekletst met de man. Ik vertelde hem over dans en hij vertelde dat hij acteur/zanger was. Het was een gezellig kletspraatje, niet wetende dat ik naast een bekende hollywoodacteur mijn downward dogs aan het oefenen was. Op de weg naar buiten vertelde hij pas in welke films hij had gespeeld, en dat hij heeft gewerkt met angelina jolie, cameron diaz, jennifer aniston, danzell washington... noem maar op. Hij vond het zo leuk dat wij zo gepassioneerd waren over dans en kocht zelfs een shirt voor me! Om hem te bedanken hebben rob en ik een dansfilm gemaakt op zijn nieuwste single. Zo hebben we elkaar mooi geïnspireerd.

De dag erna hebben Rob en ik een les boxen/kung-fu gekregen van een jongen die ik op het vliegveld had ontmoet. Ook heel interessant!! Het is leuk om te merken dat je je als danser heel snel kan aanpassen aan een nieuwe techniek.

Eergister voor het eerst naar Alvin Ailey geweest voor een lesje horton. Een interessante techniek maar ik denk niet dat ik nog een les ga doen omdat deze techniek heel tegenstrijdig voelt in mijn lichaam nu ik me zo heb gefocust op Simonsontechniek. Vandaag lesje comtemporary jazz volgen van Max Stone. Ik heb er weer zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

NYC

.

Recente Reisverslagen:

20 Juli 2015

Vrijheid Blijheid

15 Juli 2015

Komt u maar

12 Juli 2015

Coney Island

07 Juli 2015

7th of july

26 Juni 2015

Eerste dag en meer
Kiki

Actief sinds 24 Juni 2015
Verslag gelezen: 666
Totaal aantal bezoekers 2165

Voorgaande reizen:

24 Juni 2015 - 29 Juli 2015

NYC

Landen bezocht: