Coney Island - Reisverslag uit Coney Island, Verenigde Staten van Kiki Boot - WaarBenJij.nu Coney Island - Reisverslag uit Coney Island, Verenigde Staten van Kiki Boot - WaarBenJij.nu

Coney Island

Blijf op de hoogte en volg Kiki

12 Juli 2015 | Verenigde Staten, Coney Island


Mijn reis is alweer bijna halverwege! Wat gaat het toch snel voorbij. Deze week heb ik weer enorm veel mee gemaakt en geleerd.

De SMTT (Simonson teacher training) is onwijs leerzaam. Elke dag overwin ik weer een angst omdat ik elke dag voor de groep en Lynn moet lesgeven. We leren de vaste oefeningenreeks en we leren een totaal nieuwe manier van didactiek, gebonden aan deze stijl. Ik merk wel dat het leerproces steeds makkelijker verloopt naarmate de groep elkaar beter leert kennen. Iedereen moet voor de groep staan, zodoende leren we zowel van Lynn als van elkaar. Het is een mooi proces waar ik nu middenin zit.

Naast de SMTT volg ik her en der een les. Deze week heb ik de inspirerende docent Laurie Devito ontmoet. Een docent die in een oogopslag je hele lichaam kan scannen en precies kan benoemen wat je aan het doen bent, en waarom en waarom dat wel/niet goed is. Ze heeft me veel aandacht gegeven en me erg goed geholpen in deze techniek. Ik leer hier zoveel dat ik soms het gevoel heb dat ik het best helemaal opnieuw kan beginnen met dans, omdat mijn lichaam zoveel 'unwanted habits' heeft. Grappig dat ik hier in zo'n relatief korte tijd achter kom, terwijl ik al meer dan 3/4e deel van mijn leven aan het dansen ben..

Vandaag heb ik mijn vrije dag goed benut. Een reisje naar het zuiden van Brooklyn: Coney Island. Een prachtig strand met lange Amerikaanse boulevard, en daarnaast het letterlijke en figuurlijke hoogtepunt: Luna Park. Luna Park is een oud pretpark met achtbanen, kermisattracties, gamehallen en de altijd aanwezige fastfoodtenten. De sfeer is er geweldig. De mensen zijn blij, de kleuren zijn vrolijk en overal klinkt vrolijke muziek. Het is hier niet zoals de kermis van tegenwoordig, maar het is alsof hier de tijd stil staat en ik me echt even begaf in de jaren 60. De kermisattracties (vast ook niet zo veilig als de kermisattracties van nu) zien er verroest en afgebladderd uit, maar draaien nog volle toeren.

Morgen een intensieve dag van 10.00-16.00 waarin we het gaan hebben over de anatomie, en veel gaan observeren, voelen en oefenen.

  • 12 Juli 2015 - 11:18

    Kiek En Door Crijns:

    Lieve Kiki,
    We zijn heel erg blij dat je zo geniet en ontzettend veel leert. Fantastisch dat je zo goed je draai kunt vinden in de vreemde! We zijn meer dan twee beetjes trots op je!!
    Groeten en liefs van opa Kiek en oma Door.

  • 13 Juli 2015 - 11:42

    Ingrid Stoepker:

    wat een belevenis Kiki!! ik ben gewoon jaloers op je! fijn dat je zoveel mooie inzichten hebt gekregen, geniet ervan!

    Ingri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Coney Island

NYC

.

Recente Reisverslagen:

20 Juli 2015

Vrijheid Blijheid

15 Juli 2015

Komt u maar

12 Juli 2015

Coney Island

07 Juli 2015

7th of july

26 Juni 2015

Eerste dag en meer
Kiki

Actief sinds 24 Juni 2015
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 2169

Voorgaande reizen:

24 Juni 2015 - 29 Juli 2015

NYC

Landen bezocht: